El filòsof i membre d’Espai en blanc Santiago López Petit conversarà amb el psicòleg i escriptor Javier Erro sobre el seu últim llibre: Tiempos de espera.

Un llibre que va començar a escriure durant el confinament com una mena de diari on contrasta el desdoblament actual de la societat en lluita de classes i afirmació subjectiva.
A partir d’una hipòtesi que contraposa Marx i Artaud com exponents d’aquest dilema, l’autor intenta desxifrar l’enigma de la força de dolor, que pot ser tan singularitzadora com col·lectiva, alhora que és plenament política.
Hi participen:
Santiago López Petit (Barcelona, 1950). Militant de l’autonomia obrera en els anys setanta, va treballar durant anys com a químic. Posteriorment va estudiar filosofia. Ha participat en molts dels moviments de resistència posteriors a la crisi del moviment obrer. Va ser professor de filosofia a la Universitat de Barcelona durant vint anys. És un dels impulsors de la plataforma Espai en Blanc.
Ha publicat, entre altres, els següents llibres: Entre el Ser y el Poder. Una apuesta por el querer vivir (2009), El infinito y la nada (2003), Amar y pensar. El odio del querer vivir (2005), La movilización global. Breve tratado para atacar la realidad (2009), Hijos de la noche (2014), El gesto absoluto. El caso Pablo Molano: una muerte política (2018), la novela Tan cerca de la vida (2021) i, aquest 2025, Tiempos de espera.
Javier Erro és psicòleg. Treballa en el Centre de Suport Psicològic Cambio i participa en els moviments socials de la ciutat de València. Està interessat en una aproximació crítica al camp de la salut mental i a la potencialitat social del malestar. Té publicats els llibres Saldremos de esta: guía de salud mental para el entorno de la persona en crisis, Pájaros en la cabeza: activismo en salud mental desde España y Chile i El malestar es otra cosa , a més d’articles i reflexions en diversos mitjans com ara El Salto o primeravocal.org.
Productes recomanats
-
EL GESTO ABSOLUTO
15.00€ -
NO LE DESEO UN ESTADO A NADIE
16.50€ -
TIEMPOS DE ESPERA
19.00€ -
HIJOS DE LA NOCHE
17.00€ -
TAN A PROP DE LA VIDA
19.00€